De wetenschap van schoonheid verwerkt in een balie.
L’Oreal Paris is bij het grote publiek bekend om hun schoonheidsproducten. Toen deze internationale organisatie PD Group benaderde met de vraag om een balie voor het hoofdkantoor van L’Oreal Nederland te ontwerpen, gingen hier meteen de raderen draaien. De balie moest uiteraard bij de organisatie passen en de kenmerkende uitdrukking ‘Because you’re worth it’ geldt natuurlijk ook voor de organisatie zelf!
Het design van de nieuwe balie is geïnspireerd door een gekrulde haarlok, geheel passend bij het beautymerk. Vanachter de balie is er zicht op alle kanten van de ruimte. Tevens is er voldoende ruimte om te werken en om spullen op te bergen.
Echt een krul
Het originele ontwerp van de balie was nog veel meer een ‘krul’. Maar om technische redenen is het ontwerp helaas iets aangepast. (De afbeeldingen van het oorspronkelijke ontwerp van de balie hebben we toegevoegd bij de afbeeldingen.)
Het resultaat
De balie is opgebouwd uit een stalen binnenframe, waarbij de constructie als geheel aan de bouwkundige kolom hangt, zonder het gebruik van spandraden. De BMC-bekabeling komt vanuit de vloer en is in het ontwerp geïntegreerd, zodat dit kan worden hergebruikt.
In het bouwbesluit van de gemeente Haarlemmermeer staat dat de balie volledig moet voldoen aan alle brandvoorschriften, dus daar is bij het ontwerp en de bouw rekening mee gehouden. De balie is vervaardigd van brandvertragende meubelplaten van HPL en Hi-Macs. De ombouw van de balie is uitgevoerd in naadloos Hi-Macs. Het spanplafond van de balie heeft geïntegreerde spots en sprinklers in het zwart.
PD Group nam voor dit project niet alleen het design van de balie voor haar rekening, maar ook de bouw en het projectmanagement. Leuk om te weten: tijdens de bouw is de half gedemonteerde balie steeds zo verplaatst dat de receptie in gebruik kon blijven, handig!
Wilt u meer projecten bekijken?